• עיסוי עד הבית
  • עיסוי עד הבית בתל אביב
  • עיסוי רפואי
  • YouMassage

    עיסוי מקצועי אצלכם בבית מהמעסים בכירים בעלי ידע מעמיק בתחום רפואה משלימה ונסיון רב שנים
  • YouMassage

    אנו מספקים עיסוי מקצועי בבית הלקוח או בקליניקות פרטיות של המעסים בכל רחבי הארץ
  • YouMassage

    מחפשים עיסוי מקצועי בבית או בקליניקה פרטית? אתם במקום הנכון

סוכרת

סוכרת. דרכי הורדת סוכר.

מה זה בעצם סוכרת?

סוכרת היא מחלה מטבולית המתאפיינת בריכוז גבוה של גלוקוז בדם.סוכרת. דרכי הורדת סוכר - פעילות גופנית, עיסוי

סוגים של סוכרת:

סוכרת מתחלקת לארבעה סוגים:

- סוכרת סוג 1 (תלות באינסולין)
- סוכרת סוג 2 (ללא תלות באינסולין)
- סוכרת הריונית- סוגים ספציפיים נוספים

יותר מ- 80% מחולי סוכרת חולים בסוכרת סוג 2. בכתבה זו נתייחס לסוכרת מסוג זה: מאפיינים, סיבוכים, דרכים להורדת  סוכר בדם ומניעת המחלה.

ראשית חשוב להבין שבסוכרת סוג 2 עדיין מופרש אינסולין. תפקיד של אינסולין הוא הורדת סוכר בדם. הבעיה בסוכרת 2 שהגוף אינו מגיב באופן תקין לאינסולין.

דרכים לסילוק עודף גלוקוז מהדם:

 כבד הופך גלוקוז לגליקוגן, רוב הגליקוגן נאגר בכבד ובשרירים
 כאשר הכבד והשרירים מתמלאים בגליקוגן, גלוקוז נהפך לשומן.
 כליות מוציאות חלק מהעודפים של הגלוקוז בדם.
 כאשר יש עודף סוכר בדם, הגוף מפחית את יכולת המעיים לספיגת סוכר.

פעילות גופנית

פעילות גופנית בחיינו

למה צריכים לעשות פעילות גופנית?פעילות גופנית - אימון כושר אישי

פעילות גופנית חיונית לגופינו. כדי לשמור על בריאותנו פיזית ומנטאלית אנו חייבים לנוע. כבר לפני אלפי שנים בסין העתיקה ידעו כי תנועה היא חיים, לעומת חוסר התנועה שעלול להוביל למוות. הסינים העתיקים השוו את כוח החיים למים שבנחל. כאשר יש תנועת מים בנחל, המים – חיים, ברגע שמים נאגרים – מים מתחילים להירקב. 

השפעה של פעילות גופנית על הגוף.

 -  פעילות גופנית משפרת את חילוף החומרים בגוף

 -על ידי פעילות גופנית עולה רמה של HDL (כולסטרול טוב) יורדת רמת LDL (כולסטרול רע) מה שמשפיע על כלי דם לטובה
 - פעילות גופנית מחזקת את מערכת הלב
 - אימוני כושר עוזרים לרדת במשקל
 - פעילות גופנית מחזקת את שרירי השלד ומחטב אתה גוףועוד... כי אין סוף להשפעה החיובית של הפעילות הגופנית על גופנו.

האם לא מאוחר להתחיל בפעילות גופנית?

אף פעם לא מאוחר להתחיל בפעילות גופנית! תזכרו את זה! אפילו כאשר יש לכם מחלות אתם יכולים לבצע פעילות גופנית, לא רק יכולים אלא גם מוכרחים להתאמן, כי דרך התנועה אתם יכולים לשפר את בריאותכם. 

איזה סוגי פעילות גופנית מומלץ לבצע?

הכול תלוי בגיל, מצב בריאותכם, אופי המתאמן, מטרות. דגש חשוב! כאשר אין לכם ידע מקצועי בפעילות גופנית חדשה, מומלץ לבצע תרגילים תחת השגחתו המקצועית של מאמן כושר שלכם, מה שימנע פציעות ויביא אתכם לתוצאות הרצויות.

 


יש לך עוד שאלות בנושא פעילות גופנית?
ניתן ליצור קשר לקבלת מידע נוסף.

כאבי גב

כאבי גב

כאבי גבכמאת לכולנו היו כאבי גב מסוג שונה. לפי המחקרים רבים יותר מ- 80% מהאוכלוסייה תחווה כאבי גב במשך החיים. למה כאבי גב מלווים אותנו בחיינו? כדי לענות על שעלה זאת אנו צריכים להכיר סוגים, מיקום וסיבות לכאבי גב.

סוגים של כאבי גב:

בקצרה ניתן לחלק כאבי גב לשני סוגים: כאבי גב אקוטיים וכאבי גב כרוניים כאבי גב אקוטיים בדרך נובעים אחרי תנועה לא נכונה, פעילות גופנית מוגברת, הרמת משקל  כבד, שינה במצב לא נוח, התקררות וסטרס.
כאבי גב אקוטיים חריפים יכולים לנבוע מלחץ או פגיע בעצב עקב תנוע לא נכונה, פריצת דיסק ותאונה.  

כאבי גב כרוניים יכולים לנבוע ממחלות שונות, חולשות שרירי השלד וכאבי גב אקוטיים לא מטופלים.  

כאבי גב עליון

כאבי גב עליון פחות נפוצים לעומת כאבי גב תחתון, ברוב המקרים כאב מתחיל אחרי עבודה פיזית, מתח והתקררות. הרבה מאיתנו הרגשנו גב תפוס. סיבה לגב תפוס היא התקבצות של השרירים. במידע ולא מטפלים בשרירים מקובצים, במשך הזמן שרירים המקובצים יכולים לשנות את היציבה ולהביא לבעיות נוספות.

כאבי גב בהריון

כאבי גב בהריון

כאבי גב בהריון - עיסוי והתעמלות לנשים בהריוןבמהלך ההריון הבעיה הנפוצה ביותר היא כאבי גב. מעל 50% מהנשים בהריון סובלות מכאבי גב שונים. גורמים לכאבי גב הם שונים, אך ניתן לחלק אותם לכמה קבוצות.

סיבות לכאבי גב בהריון:

 שינוים הורמונליים- עלייה במשקל
 שינוי יציבה
 התאמצות יתר של שרירים עקב שינוי מרכז הכובד.  
 שינוים בשרירי הבטן, בעת ההריון שרירי הבטן מתארכים ונחלשים. 

סוגים של כאבי גב במהלך ההריון:

- תחושת אי נעימות בחלק גב עליון, כתפיים תפוסות.
- כאבי גב תחתון
- כאבי גב בלילה, או אחרי השינה.
- כאבי גב חריפים
 
במקרה של כאבי גב חריפים בנוסף עם שינוים בהשתנה, ו/או עליית חום, חייבים לפנות לרופא. כי סימפטומים כאלה מסמנים על בעיות בכליות ובמערכת השתן.

דרכי טיפול בכאבי גב בזמן ההריון

פעילות גופנית

משקל בזמן ההריון

משקל בזמן ההריון

הריון ולידה - משקל בזמן ההריוןנושא של משקל חשוב ביותר לנשים בהריון וגם לנשים שרק מתכננות הריון. האמהות העתידיות מציבות שאלות: מה המשקל האופטימאלי אשר צפוי להצבר במהלך ההריון? מה נחשב למשקל תקין בזמן ההריון? למעשה משקל יתר וגם חוסר במשקל עלולים להזיק לאם ולילד.

המשקל האופטימאלי בהריון תלוי בעיקר במשקל הרגיל של האם . יתר על כן, כפי שמשקל של האישה לפני ההריון נמוך יותר, ככה היא יכולה לעלות יותר במהלך ההריון.

• אם המשקל שלך הוא מתחת לנורמה – עלייה במשקל בזמן הריון יכולה להיות 12.5 - 18kg.

• כאשר משקל תקין - 11.5-16 ק"ג.

• כאשר עודף משקל - 7-11.5 ק"ג.

• הריון מרובה - 16-21 ק"ג (ללא קשר למשקל האם).


אינדקס מסת הגוף מחושב באופן הבא: משקל הגוף מחולק לגובה בריבוע (למשל: גובה- 1,70 מ ', משקל – 60; אינדקס = 20.8 ).

אינדקס פחות מ -18.5 - תת משקל.

אינדקס מ- 18,5 עד- 25 - משקל נורמטיבי

אינדקס מ- 25 עד 30 - עודף משקל אינדקס מ- 30 - השמנה